close

lai nodrošinātu atbilstošu BPTU ŪPIS interneta lapas darbību, mēs izmantojam sīkdatnes,
turpinot izmantot šo BPTU ŪPIS lapu, tu piekrīti lietot mūsu sīkdatnes

Klasiskās spēles

Ražotāji

Nesen skatīti

Dambrete, Akopeks

00000994

  • Spēles laukums 33 x 33 cm
  • spēles kauliņi 2 x 12 gab.
  • nav piemērota bērniem līdz 3 gadu vecumam

Vairāk informācijas

€ 8.87 (PVN iekļauts)

Papildinformācija

Spēles sākumā katrs spēlētājs savus 12 kauliņus novieto uz pirmo 3 horizontālo rindu tumšajiem lauciņiem savā pusē. Pirmo gājienu izdara spēlētājs ar baltajiem kauliņiem. Kauliņi pārvietojas pa melnajiem lauciņiem. Kauliņu drīkst pārvietot pa diagonāli uz priekšu divos virzienos uz nākamās rindas tukšo lauciņu.
Ja gājiena virzienā uz blakus lauciņa atrodas pretinieka kauliņi un aiz tā ir brīvs lauciņš, tad obligāti jāizdara sitiens - jāpārlec pretinieka figūrai, savs kauliņš jānoliek uz brīvā lauciņa un pēc tam jānoņem nosistais kauliņš. Tādā situācijā sitiens jāveic obligāti, uz priekšu vai atpakaļ. Ja pretinieka kauliņi novietoti virknē pārmaiņus ar tukšajiem lauciņiem, tad neatkarīgi no virziena, jāpārlec virknē novietotajiem kauliņiem un pēc tam jānoņem visi nosistie kauliņi.
Ja kauliņš ar vienkāršu gājienu nokļuvis līdz pēdējai horizontālei, tad tas pārvēršas par dāmu un atdod gājiena tiesības pretiniekam. Ja kauliņš pēdējo horizontāli sasniedz sitienā, tad sitiens jāturpina ar dāmas tiesībām. Sitienā divreiz pārlēkt vienam un tam pašam kauliņam nedrīkst, bet šķērsot vienu un to pašu tukšo lauciņu atlauts vairākkārt. Dāmu apzīmē ar dubultkauliņu, uzliekot kauliņam virsū vēl vienu tādas pašas krāsas kauliņu. Dāma pa diagonāli var pārvietoties pa neierobežotu lauciņu skaitu uz jebkuru pusi. Pārlēkt savam kauliņam tā nedrīkst. Ja dāmas ceļā ir pretinieka kauliņš un aiz tā ir vismaz viens tukšs lauciņš, tad jāizdara sitiens, novietojot dāmu uz jebkuru brīvu lauciņu sitiena virzienā, bet aiz pretinieka kauliņa. Ja pēc viena kauliņa nosišanas no kāda nākamā brīvā lauciņa sitienu var turpināt, tad tas obligāti jādara.
Uzvar tas spēlētājs, kurš nositis vai bloisējis visus pretinieka kauliņus. Ja neviens no spēlētājiem nevar uzvarēt, tad tiek fiksēts neizšķirts.